Kanzashi virág


Gondoltam,ha már módomban áll, kipróbálom az összes új „ketyerét”, amit nálunk csak kapni lehet….A Kanzashi virágkészítő formával kezdtem.
Tudni tudtam, hogy gyorsan és könnyen készíthetünk virágokat a különféle sablonok segítségével, hisz már próbáltam párat, és ebben sem csalódtam.
Ez a műanyagból készült, öltési sorrenddel ellátott forma is számtalanszor használható, tartós eszköz.
Több méretben kapható, én a legkisebbel próbálkoztam, mert gondoltam, ez lesz a legkecsesebb.
Vékony zefírrel kezdtem, jó lett, de nem túl könnyed. Aztán a muszlin következett, ami már „harmatosabb” szirmokat adott.

Az anyagszükséglete minimális, a maradékok is ragyogóan felhasználhatók.
Első lépésben széthajtottam a sablont, kivágtam 3 színből 3-3 darab, a formától körben kb.1 cm-nyivel nagyobb négyzet alakú anyagot.

Összehajtottam a sablont, majd még egyszer körbevágtam pár mm-nyire, már ügyelve az ívekre.
A számozást követve, fél perc alatt elkészült egy szirom. Arra kellett figyelni, hogy a cérnát ne húzzam meg túl erősen, mert akkor oda a szép hajlított ív.
A végponthoz érve szétnyitottam a formát, kivettem a szirmot, majd összehúztam a cérnát. Így lett a sík téglalapból ívelt szirom.
Én 9 szirmot készítettem, de ez egyéni döntés, illetve az anyagvastagság is befolyásolja. (Minden ilyen kis dolgot tűzőcérnával készítek, nehogy már az összehúzáskor szakadjon szét!)
A szirmokat kört formálva sorban egymáshoz öltöttem,a közepét gombbal takartam el, ami még szépen díszíti is a virágomat.
Még nem tudom, hová varrom majd? Hajpántra, dobozkára, vagy talán egy sapkára? Minden esetre tényleg gyorsan és könnyen dolgoztam a virágkészítővel. Próbáljátok ki, s írjátok meg, mit alkottatok belőle!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése