Hana-ami (virágkészítő)

Clover 3146 WEBÁRUHÁZ
Sziasztok! Ismét kezembe vettem az egyik kedvenc eszközömet.
Ez valójában egy körszövő szett, amivel változatos apróságokat tudunk készíteni.
A Hana-ami 6 darab tüskékkel ellátott kör, négy- illetve hatszög keretből áll. Van egy talpa, amibe az éppen aktuális formát bepattinthatjuk, így írja a leírás. Én nem mindig használom, mert néha csak a keretet fogva, forgatva jobban esik a munka. Ki kell próbálni, kinek hogyan kényelmesebb.
Gyerekfoglalkozásokon egy szettel akár több gyerek is tud egyszerre dolgozni! (Az ára is nagyon jó, nincs 3000 Ft…)
Szóval: A talpon lévő rovátkához odakötöttem a gombolyag fonal végét, majd óvatosan „ felvetettem” a tüskékre- a képen látható módon. Az eszközhöz amúgy remek, többnyelvű (képekkel illusztrált) leírás tartozik, bemutatva az összes lehetséges szövési eljárást.
Amikor elértem a kezdő ponthoz, ott a fonalat 20-25 cm-rel hosszabbra hagyva elvágtam, és odakötöttem az első-utolsó tüskéhez.
Ezután a műanyag tűbe fűztem cca. 70 cm-nyi fonalat, majd alulról felszúrva néhány sorban körbeszőttem a felvetett szálakat, egyet-egyet alulról, felülről. Lent fejeztem be, összekötöttem ennek a fonalnak az elejével. Így kaptam meg a virágom közepét.
A talpról leoldottam a rögzítést, a tüskékről leemeltem a fonal -hurkokat. Kész is lett a virágom!
Hagyhatjuk így a végeket, de le is vághatjuk, ekkor szegfűt kapunk.
Lehet fonalat, rafiát, különböző szélességű szatén-, vagy organza -szalagot is használni, ha például övet készítek, akkor a nagy négyszöget használom, és a saját fonalával egymáshoz varrom a kellő számú darabot. ( Minél keskenyebb a szalag, fonal, annál cizelláltabb lesz a kész darabunk.)
Ezeket a kis fonal-virágokat használtam már pulóverdíszítésre, a rafiát szalma-papucsra tettem. Sajnos ezekről nem csináltam akkoriban képeket, de ígérem, eztán mindenről fogok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése